تفاوت اصلی بین کلایمر و لیفتراک

تفاوت اصلی بین کلایمر و لیفتراک

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 262 | نویسنده : |

دستگاه بالابر که در ایران با نام Climber شناخته می شود، در واقع نوعی وسیله دسترسی به فضای محیطی ساختمان های بلند، سدها، پل ها، سیلوها، مخازن نفت و ... است. در این گونه سازه ها و همچنین سازه هایی که دسترسی به آنها در کل نمای آنها دشوار است، از کلایمر برای نگهداری، نظافت، رنگ آمیزی، نصب پانل های کامپوزیت و به طور کلی بازسازی و نمایش استفاده می شود.


انواع کلایمر از نظر طراحی

طراحی کلایمرها عمدتا با در نظر گرفتن نوع کاربری، ظرفیت کاری و ضریب امنیت در انواع و اندازه های مختلف انجام می شود. از نظر طراحی کلایمر می توان آن را به سه دسته کلی نفربر، حامل مواد و تجهیزات و سکوی عملیاتی تقسیم کرد. کلایمر اغلب دارای یک سبد مخصوص با طول متغیر است، حجم و ظرفیت سبد از دیگر پارامترهای طراحی است. در طراحی کلایمر از انواع سیستم های امنیتی (ترمز چتر نجات - ترمز قوس الکتریکی - ترمز لنت) استفاده می شود که از سقوط دستگاه در مواقع اضطراری جلوگیری می کند. علاوه بر سیستم های امنیتی مختلف که بر عملکرد کابل اصلی دستگاه تأثیر می گذارد، از کابل امنیتی مستقل دیگری نیز در دستگاه استفاده شده است که در مواقع اضطراری که سیستم های امنیتی موجود کار نمی کنند، با سیستم ترمز موازی کار می کند و کل مجموعه را قفل می کند. او انجام می دهد. یکی دیگر از عملکردهای سیستم ایست امنیتی کلایمر متناسب با افزایش وزن سازه و متعلقات آن افزایش می یابد و با فشرده سازی سیم بکسل ضریب ایمنی دستگاه را افزایش می دهد.

خرید کلایمر دست دوم بسیار ریسک پذیر است. کلایمرها معمولا به صورت مدولار طراحی و ساخته می شوند و در نتیجه اکثر قسمت های دستگاه توسط پیچ و مهره به هم متصل می شوند. سهولت نصب، حمل و نقل سریع، مونتاژ و جداسازی آسان از مزیت های اصلی کلایمر نسبت به سایر سیستم های دسترسی، نسبت به داربست قبلی است. بسته به ارتفاع سازه و وزن کار، کلایمر در دو دسته برقی و دستی ساخته می شود. به عبارت دیگر دستگاه می تواند هم به صورت دستی و هم به کمک نیروی موتور الکتریکی حرکت کند. بیشتر در سازه های کم ارتفاع استفاده می شوند.

تفاوت اصلی بین کلایمر و لیفتراک

تفاوت اصلی بین کلایمر و لیفتراک های معمولی که در داخل خانه استفاده می شوند، محل قرارگیری موتور وینچ است. به سمت بالا می کشد در حالی که در کلایمر موتور روی سبد نصب شده است. کلایمرها از نظر حرکت به دو دسته حرکت عمودی و حرکت عمودی-جانبی تقسیم می شوند. در نوعی کلایمر با حرکت عمودی پایه های دستگاه در بالای ساختمان قرار می گیرد و توسط سیم بکسل به موتور وینچ داخل سبد متصل می شود و دستگاه در جهت عمودی حرکت می کند (از این نوع بیشتر استفاده می شود. در ایران).


در نوع دیگر با حرکت عمودی، ریل ها به صورت عمودی بر روی زمین نصب می شوند و توسط مهارهایی به بدنه سازه متصل می شوند و دستگاه بر روی این ریل ها حرکت می کند، این نوع از ایمنی بیشتری نسبت به نوع کابلی برخوردار است. تفاوت کلایمرها که حرکت عمودی-جانبی دارند و کلایمر که فقط حرکت عمودی دارند در ریلی است که در بالای ساختمان قرار دارد و امکان حرکت جانبی را فراهم می کند. بسته به نیاز می توان از طراحی دستی یا برقی در حرکت جانبی کلایمر استفاده کرد.




می پسندم نمی پسندم

دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 -19:27 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: